Herinnert u zich de NMB commercials nog met Andre van den Heuvel, of van Kooten en de Bie in Postgiro reclame filmpjes, of ’15 miljoen mensen’, de Postbank commercial van Fluitsma & van Tijn? … Of de oranje en de blauwe leeuw bij de samenvoeging naar èèn ING Bank Label?… Of meer recent de commercial ‘Do Your Thing’? De kans is groot dat ze u niet ontgaan zijn. Het zijn mooie voorbeelden hoe de ING bank (en haar rechtsvoorgangers) zich de afgelopen jaren heeft gepresenteerd naar de markt van bancaire diensten.
Voorbeelden ook van hoe ING zich in haar marketing en communicatie uitingen heeft ontwikkeld om aangesloten te blijven bij de veranderende behoeften en verwachtingen van haar klanten. Een voortdurend proces van vernieuwing dat zich de komende jaren ongetwijfeld voort zal zetten. Het leek ons een goed idee om dit aspect van ING’s heden, verleden en toekomst bij onze VO-ING leden voor het voetlicht te brengen.
In samenwerking met het ING Bedrijfshistorisch Archief en ING Marketing en Communicatie hebben wij daarom het initiatief genomen tot het organiseren van een bijeenkomst met presentaties op 12 december 2023 met als thema ‘ING marketing en communicatie door de jaren heen’. Daarbij zal ook aandacht gegeven worden aan de huidige stand en de verwachtingen voor de nabije toekomst van marketing en communicatie van ING. We zijn die dag te gast in het ING Bedrijfshistorisch Archief in Amsterdam Zuidoost.
De Bijeenkomst
Het gaat een hybride bijeenkomst waarbij u de keuze heeft om fysiek aanwezig te zijn of om de bijeenkomst digitaal te volgen via Teams. De bijeenkomst vindt in de namiddag plaats.
U kunt zich voor één van beide varianten opgeven via de gebruikelijke link. De fysieke variant is wellicht aantrekkelijk omdat deze u de mogelijkheid biedt om oud-collega’s informeel te ontmoeten met een hapje en een drankje in combinatie met een inhoudelijke presentatie rondom een voor u ongetwijfeld interessant thema. Daarbij is aan het programma in de fysieke variant een rondleiding verbonden in het Bedrijfshistorisch Archief waarin speciaal aandacht gegeven zal worden aan het tonen van de fysieke marketing en communicatie uitingen van ING. Kortom, een reis door de historie van ING! Voor de digitale variant hoeft u uiteraard de deur niet uit en kunt u de lezingen met diverse video’s op afstand mee volgen . We laten de keuze graag aan u! Deelname aan de digitale variant is gratis, maar u zult begrijpen dat aan deelname aan de fysieke variant kosten verbonden zijn. Dankzij de bijzondere gastvrijheid van ING hebben we deze kosten kunnen beperken tot € 10,- per deelnemer.
De namiddag-bijeenkomst “ING Bank Marketing en Communicatie door de jaren heen” zal bestaan uit een interactieve presentatie verzorgd door Janet Dubbelhuis en Susanne Lourens, beide werkzaam bij ING Marketing en Communicatie. Zoals al eerder aangegeven zal de fysieke bijeenkomst gecombineerd worden met een rondleiding door het ING Bedrijfshistorisch Archief verzorgd worden door Jacoline Bodewes en Eva Vreeburg. Beiden zijn werkzaam bij het ING Bedrijfshistorisch Archief.
Praktische informatie
Locatie: ING Bedrijfshistorisch Archief
Lemelerbergweg 23
1101 AJ Amsterdam (ZO)